IT-Management
IT-Management.
Mountainstream is bekend met de volgende vormen van IT-management:
  • Service management.
    Op basis van ITIL structureren van IT-processen met als resultaat dat van te voren bepaalde doelstellingen kunne worden bereikt. Hierbij dient men zich te realiseren dat ITIL geen wondermiddel is, maar dat het wel een zekere structuur aanbrengt in de wijze van procesvoering en tevens een aantal standaardbegrippen aanreikt, die door iedere denskundige kunnen worden begrepen. Mountainstream heeft al ITIL-ervaring sinds begin jaren negentig en is ervan overtuigd dat niet ITIL op zichzelf, maar op de juiste manier gemotiveerde mensen met behulp van ITIL de benodigde prestaties kunnen leveren.
  • Afdelingsmanagement.
    Het leiden van een goed lopende afdeling, met mensen die op elkaar ingesteld zijn, is geen kunst. Het wordt pas lastig wanneer er veranderingen in de onderneming plaatsvinden waardoor een afdeling voor nieuwe uitdagingen geplaatst wordt. Het is dan de kunst om een vernieuwd team te smeden uit de voorhanden zijnde mensen en middelen.
  • Veranderingsmanagement.
    Transities dienen in het algemeen zorgvuldig en goed gestructureerd plaats te vinden. Behalve de technische kant is er ook een niet te vermijden personele kant. Deze twee kunnen niet los van elkaar gezien worden. Het kan gaan over een relatief eenvoudige overgang van het ene naar het andere systeem, tot een complete opheffing van een afdeling die wordt ondergebracht in bijvoorbeeld een shared service center. Mountainstream heeft ervaring met al dit soort trajecten.